Eén van de meest kostbare bezittingen die we hebben: Tijd

Tijd is een meesterwerk, jij bent de artiest

Plannen, de eerste stap bij zelfgestuurd leren

Yes, ik kan zelfgestuurd leren

Metacognitieve vaardigheden, dit zijn vaardigheden die we nodig hebben om ons leerprocess te sturen. Hieronder valt ook de vaardigheid plannen. Uit onderzoek door Zimmerman blijkt dat plannen een fundamentele pilaar is in het cyclische model voor zelfgestuurd leren. Zelfgestuurd leren werkt enkel als leerlingen hun leerprocess kunnen plannen, monitoren en evalueren.

Plannen, ook wel aangehaald als time management, wordt door Het World Economic Forum gesteld als een kernvaardigheid is die onmisbaar is om goed aan te sluiten op de verwachting van de arbeidsmarkt.

Om leerlingen voor te bereiden op de toekomst, is de inzet van de digitale leeromgeving een belangrijke stap naar zelfgestuurd leren en zelfredzaamheid.

Dit brengt de digitale leeromgeving u

  • Tijd visualiseren bij leerlingen
  • Regie over eigen leerproces en leerdoelen
  • Dosering in voorbereiding op huiswerk, toetsten, SO’s en Proefwerken
  • Inzicht in tijdsbelasting van leerlingen
  • Integratie van Zermelo of andere roosters
  • Eén platform met inzicht in huiswerk, (vrije) tijdsbesteding en het schoolrooster
  • Solide basis in vaardigheden voor de vervolgstudie of toekomstig werkveld
  • Meer structuur en rust bij uw leerlingen, hierdoor komt de volledige potentie van de leerling tot zijn recht
  • Verdere digitalisering van uw onderwijsprogramma

Zo werkt het: Op reis met uw school en uw leerlingen

Zo ziet de reis er uit

Gaat uw school mee op reis naar de toekomst?

We komen graag vrijblijvend langs bij u op school voor een kennismaking